YAZARLAR

ENTERESAN BİR GİRİŞİM; EXXEN!

Veysel Alçınkaya

Yıldan yıla hayatımızda kapladığı yerini gittikçe büyüten dijital dünya, artık birçok farklı sektöre ev sahipliği yapan global bir yapı konumunda. Bu yapının içerisinde sosyal medyanın payı en büyük dilime sahip iken son birkaç yıldır dijital dizi ve film programları da oldukça geniş kitlelere ulaşmayı başardı.

Bunların en somut örneklerinden biri Netflix olurken ülkemizde bu modele yakın bir paralelde BluTV ve Puhutv kuruldu. Beklenen ilgiye erişerek kendilerini sektörde kabul ettiren bu iki platform, her ne kadar Netflix gibi küresel bir platform seviyesinde olamasalar da hatırı sayılır kitlelere ulaşırken bu platformlara bir rakip çıktı ve hatta bu rakibin uzun vadede Netflix gibi geniş alanlara yayılacağı iddia edildi: Exxen.

Acun Ilıcalı önderliğinde 900 Milyon Lira dolaylarında bir bütçe ile kurulan Exxen, hayata geçişi itibariyle beklentilerin çok çok altında kaldı ve hayal kırıklığı yarattı. Platform bünyesinde birçok yapım Youtube üzerinde kanalları bulunan ve “fenomen” diye anılan “Youtuberlar”a ait. Hal böyle olunca yapımlar birer dizi ve filmden ziyade basit ve anlamsız videolar olarak karşımıza çıkıyor ve videoların düzeyi de daha çok küçük yaşlardaki çocuklara hitap ediyor.

Acun Ilıcalı’nın bu noktada yapmak istediği şey de tam olarak bu ; çok sevilen youtube fenomenleri sayesinde küçük çocukları ilgisini platforma çekerek potansiyel bir kitle oluşturmak ve gelecekte de bu çocukların platforma bağlı olmaları… Platform üzerinde yaptığım incelemelerde bu yapımların çocuklar açısından hiç de fena olmayacağını gördüm zira içeriklerin tamamı doğrudan çocuklar hedef alınarak üretilmiş ve durum böyle olunca da çocuklar açısından ilgi çekici olmuş.

Öte yandan daha “profesyonel” yapımlara bakarak dizileri incelemeye aldığımda asıl hayal kırıklığını bu kısımda yaşadım. Şeref Bey, Sihirli Annem ve İşte Bu Benim Masalım gibi dizileri izledikçe “yahu bunları kim izler?” diye kendi kendime sorgulamaya başladım. Şeref Bey dizisi iddialı kadrosuna rağmen eski tip Amerikan sitcomlarından ötesi olamazken Sihirli Annem dizisinin yeniden çekilmesi başlı başına bir skandal olmuş. Öte yandan İşte Bu Benim Masalım adlı dizide de oyunculukla zerre ilgisi bulunmayan Aleyna Tilki ve Cemal Can Canseven gibi isimlerin vasat performanslarını sıkılmadan izlemek oldukça zor.

Dizi yapımları arasından yalnızca son yıllarda ülke mizahımızın yükselen yıldızı olan Feyyaz Yiğit’in “Gibi” adlı skeçlere dayalı dizivari yapımı beğendiğimi söyleyebilirim ki gerçekten de oldukça başarılı bir yapım olmuş. Öte yandan Tolga Çevik – Tolgshow’da gerçekten iyi bir detay olmuş.

Bir çöp yığını içerisinde parlayan eşyalar gibi öne çıkan bu yapımlara rağmen platform oldukça vasat dursa da  hedef kitlesinin çok farklı olması, projenin uzun vadede kâr beklemesi, ücretin nispeten düşük olması ve Acun Ilıcalı gibi başarılı bir yapımcının perde arkasında olması bu projenin aslında başarılı olabilme ihtimalini oldukça yüksek tutuyor.

 Her ne kadar bizim gibi izleyiciler açısından buradaki yapımlar saçma bulunsa da ne yazık ki dijitalleşen dünyada çocuklarımız bu youtube fenomenlerine hayran durumdalar ve onları izleyebilmek adına yeri geldiğinde derslerini dahi terk ediyorlar. Bakalım platform ilerleyen yıllarda ne durumlara gelir bilinmez ancak bilinçli ve seyir zevki yüksek insanlar açısından tek kelimeyle özetleyelim;

fiyasko!

Bir yanıt yazın